Refleksi pengajaran dan pembelajaran lalu :
Semasa guru mengajar tajuk pengajaran ini, murid-murid dari kumpulan 3 dan 4 tidak mengambil perhatian langsung. Sebaliknya mereka berbual-bual sesama ahli kumpulan dan kadang-kala menganggu rakan-rakan dari kumpulan 1 dan 2. Mereka juga kurang berminat dengan dalam pembelajaran. Tugasan guru juga tidak dapat disiapkan mengikut tempoh masa yang telah ditetapkan.
Kelemahan saya :
Bimbingan dan perhatian khusus kurang diberikan kepada murid-murid tersebut kerana guru lebih banyak memberi perhatian dan pujian kepada murid-murid yang baik dalam pembelajaran sahaja iaitu murid-murid dari kumpulan 1 dan 2. Keadaan ini menyebabkan murid-murid dari kumpulan 3 dan 4 tiada keyakinan diri dan berasa dipinggirkan. Dan, meningkatkan lagi tahap ketidakminatan mereka terhadap tajuk pengajaran yang disampaikan.
Tindakan yang perlu dilakukan :
Guru harus bersemangat dan sabar semasa mendidik murid-murid yang lemah dalam pembelajaran. Latihan dan bacaan yang banyak, usaha, dorongan dan bimbingan yang berterusan boleh membantu murid-murid tersebut memperbaiki penguasaan mereka terhadap perkataan KVKVV.